Miasteczko Caldwell

Lokalizacja Podnóże góry Greylock (Massachusetts), USA
Założyciele grupa myśliwska (nazwiska nieznane)
Status miejski od początku XVII wieku
Aktualni mieszkańcy wyłącznie magowie: rzemieślnicy, kupcy, handlarze

Caldwell powstało około XII wieku, wraz z pierwszymi napływami czarodziejów, a raczej wraz z przybyciem na te tereny grupy tropicieli, poszukujących dobrego zarobku na komponentach pozyskiwanych ze stworzeń magicznych z Przyczajonego Lasu. Wtedy jeszcze Caldwell miało status wioski myśliwskiej i składało się jedynie z kilku chat mieszkalnych (ilustr. 1-4). Z czasem, po założeniu szkoły Ilvermorny i jej popularyzacji, pozostali magowie – rzemieślnicy, kupcy i handlarze – przybyli do Caldwell i osiedlili się w wiosce, pomagając jej rozwinąć się w pięknie prosperujące, magiczne miasteczko. Dzięki szerokiej społeczności rzemieślników w mieście, mieszkańcy są samowystarczalni i do dziś stosują między sobą handel wymienny.

Główna część Caldwell to Willa Tropicieli, lokale usługowe i parę chatek mieszkalnych nieopodal willi. Za linią lasu (od strony Drzewa Wisielców) znajduje się natomiast więcej większych chat i rodzin, na co dzień żyjących w miasteczku. Z dala od miasteczka, wąską ścieżyną przez las, mieści się również cmentarz (nieuwzględnione na ilustracji).





Lokale w miasteczku

1. Magiczne zasoby Caldwell Lokal został wyposażony w podstawowe akcesoria spożywcze i użytkowe, z których korzystają mieszkańcy Caldwell. Na wieżyczce znajduje się magazyn, a sklep, poza samą sprzedażą zasobów, oferuje również sprowadzanie potrzebnych przedmiotów na zamówienie.
2. Salon urody La Pettite Prowadzony przez francuzkę, lokal znany jest z najlepszych strzyżeń fryzjerskich oraz pięknych metamorfoz modowych. Właścicielka jest lubiana wśród mieszkańców, szczególnie przez męską część Caldwell, która docenia jej urodę i szyk.
3. Świńskie Uszko Sklep mięsny, zaopatrujący mieszkańców. Jedna z czterech pierwotnych chat Caldwell, która przeszła najmniejszą metamorfozę, jako że wcześniej stanowiła masarnię i wędzarnię myśliwych.
4. Materia Medica Maxima Sklep apteczno-zielarski z czarodziejskim asortymentem. Na wejściu znajdują się grządki z magicznymi ziołami i roślinami o wyjątkowo silnych właściwościach. Swoją moc zawdzięczają nie tylko umiejętnościom zielarskim właściciela, ale również nawozowi z lunaballi.
5. Sowiarnia Caldwell Miejsce użytkowe dla mieszkańców, przeznaczone do przesyłania listów za pomocą sowiej poczty.
6. Gospoda pod Błotoryjem Swoją nazwę zawdziecza błotnistym terenom, które niegdyś obiegały tę część miasteczka. Magicznie zaklęta, gospoda stanęła na twardym gruncie i do dziś chętnie przyjmuje w swoje progi nie tylko uczniów, ale również osoby poszukujące noclegu w okolicy Góry Greylock. Budynek składa się z rozległego parteru, gdzie można spróbować magicznych potraw i trunków. Na tyle gospody znajduje się kuchnia, a na piętrach pokoje mieszkalne.
7. Butik pod Gargulcami Nazwa pochodzi od gargulców, zdobiących wieżę alchemiczną, znajdującą się nieopodal sklepu. Jest to lokal z ubraniami i materiałami czarodziejskimi na każdą okazję. Tutaj również uczniowie w sytuacjach awaryjnych dokupują szaty i mundurki szkolne.
8. Willa Tropicieli Budynek powstał na początku XVII wieku jako willa myśliwych, pierwszych osiadłych w miasteczku. Aktualnie nie pełni jednak roli mieszkalnej. W willi odbywają się wydarzenia kulturowe, np. spotkania hobbistyczne mieszkańców, czy gale i wystawy. To także w tym budynku mieszczą się niezbędne urzędy magiczne: władze miasteczka i biura.
9. Wieża Alchemiczna Miejsce, gdzie można kupić wszelkiego rodzaju eliksiry i mikstury, a także skorzystać z usług miejscowego alchemika. Charakterystycznym punktem wystroju we wnętrzu wieży są gargulce, porozstawiane na półpiętrach schodów.
10. Słodkie Smaki Botta Dwupiętrowy sklep ze słodyczami magicznymi, który słynie nie tylko z fasolek wszystkich smaków Bertiego Botta, ale również z pralin o nietuzinkowych nadzieniach, od pokrzywowo-miętowych, po dyniowe z cynamonem, czy ostre chilli. Pozostała część sklepu składa się z ruchomych półek ze słodyczami, znanych czarodziejom. Właściciel, Anthony Bott, utrzymuje skoligacenie z rodziną Bertiego – nikt tego nie potwierdza, nikt jednak nie zaprzecza.
11. Kawiarnia Kuguchar Ogromna kawiarnia, znana z tego, że właśnie tutaj najczęściej można znaleźć uczniów, szczególnie zimą, gdzie zagrzewają się nad gorącą czekoladą. Na piętrze znajduje się czytelnia czarodziejska, gdzie można nie tylko sięgnąć po lekturę, ale także spotkać maskotkaę kawiarni – rudego półkuguchara Dynimitra, który lubi być głaskany.
12. Magipiekarnia u Puchacza Najsłynniejsza w stanie Massachusets piekarnia magiczna, która poza mięciutkimi wypiekami oferuje również magiczne słodkie bułki, ciasta i ciasteczka nakrapiane eliksirami (np. miłosnym, rozweselającym, wzbudzającym zazdrość itp.). Budynek składa się z części magazynowo-wypiekowej oraz części sklepowej.
13. Antykwariat Silva Porta Nazwa (z łac. brama leśna) nawiązuje do mnogości drewnianych mebli, akcesorium i wyposażenia magicznego. Poza dekoracjami, czy starymi antykami (jak zaklęte lustra), znaleźć tu tez można czarodziejskie talizmany i amulety.
14. Zagroda Lunaballi Atrakcja miasteczka z nieśmiałymi lunaballami, które rzadko kiedy opuszczają zagrodę. Za drobną opłatą właściciel wywołuje je jednak z norek, pozwalając ograniczonej ilości osobom pogłaskać te ospałe za dnia stworzenia. Miejsce to, ze względu na limit klientów, cieszy się wiecznymi kolejkami. Lunaballe pełnią też dodatkową rolę – na co dzień zagroda zaopatrza bowiem sklep zielarski w ich srebrzyste odchody, by zwiększyć magiczną moc grządek z ziołami. Więcej o lunaballach przeczytasz w Fandomie HP.
15. Madame Melania Nikt nie zna jej prawdziwego imienia. Powiada się, że obdarzona jest wyjątkowym talentem wróżebnym i darem jasnowidztwa, choć najchętniej doradza w kwestiach prostych. Stawia Tarota, wróży z fusów i kości, a także gromadzi wokół siebie rzeszę uczniów, którzy najczęściej szukają u niej podpowiedzi w kwestiach sercowych.
16. Medyk/znachor Lokal nie ma swojej własnej nazwy, głównie pełni funkcję przychodni dla mieszkańców, znajdą się tu jednak również magiczne lekarstwa, w tym specyfiki na kaca, zakupowane chętnie przez niektórych nauczycieli (weekendami) i pełnoletnich uczniów.
17. Sklep Figle-Migle Sklep z czarodziejskimi gadżetami i zabawnymi smakołykami. Popularny wśród uczniów Ilvermorny, szczególnie wśród pierwszaków. Można w nim zakupić przedmioty przydatne do robienia magicznych dowcipów (jak łajnobomby), jak i przedmioty pomagające zabić nudę na lekcji (jak cukrowe pióra).
18. Drzewo Wisielców Drzewo to nie cieszy się zbyt dobrą chlubą ze względu na to, że od XVIII wieku (od pierwszego incydentu z wisielcem) ściąga do siebie wyjątkowo ponure typy, zazwyczaj poszukiwaczy przygód lub osoby spoza miasteczka, którzy ponieśli porażkę i nie mogąc się z nią pogodzić, ukrócili sobie życie, wieszając się na drzewie.
19. Domki mieszkańców Wszystkie małe domki w mieście to chatki mieszkalne rzemieślników i handlarzy, którzy niekiedy sami mają zbyt małe pracownie i lokale, by pomieścić w nich izbę mieszkalną.

© Szablon stworzony przez LeChat dla Ilvermorny Castle · Technologia: blogger · Obowiązujący kanon na blogu: HP