Ilvermorny oferuje kilka opcji kół zainteresowań i zajęć dodatkowych. Nauczyciele starają się, by żaden z klubów nie powielał się z przedmiotami zajęć, a raczej rozwijał dodatkowo kompetencje uczniów, a nawet wiązął różne sztuki i metody magiczne, traktując magię interdyscyplinarnie. Jest to również popularna w szkole forma integracji między uczniami różnych domów i roczników. Prowadzony przez zaangażowanego nauczyciela, klub gwarantuje bowiem dodatkowe wyjścia poza cztery ściany, np. do ogrodów Ilvermorny, do miasteczka Caldwell, czy pod ścisłą opieką nauczycielską, nawet do Przyczajonego Lasu.
Krąg Przetrwania
Opiekunowie (1/3) |
Glenn Fletcher |
Przewodniczący |
|
Opis |
Jedyny klub obowiązkowo prowadzony przez 2-3 nauczycieli. Klub założony z myślą o nauczaniu zasad obrony przed magicznymi stworzeniami, jako umiejętności szczególnie przydatnej dla uczniów ze względu na bliskość Przyczajonego Lasu, choć zajęcia te skupiają się również na krzewieniu sztuki przetrwania w dziczy, oraz praktycznych umiejętności, takich jak umiejętne zabezpieczenie terenu i obozowiska. Nauczyciele mają również zgodę Dyrekcji na praktykę magii na obrzeżach Przyczajonego Lasu, lub w szczególnych okolicznościach, na nocowanie. Uczniowie półkrwi zauważają, że klub przypomina Magicznych Skautów, choć bez odznak i dzielenia się ciasteczkami. |
Członkowie |
Rowan Ashworth, Rémy Beauvais |
Klub Amatorów Niemagii
Opiekun |
Leviticus Morris |
Przewodniczący |
|
Opis |
Choć traktowany jest jako klub, bardziej przypomina formę zapisów na wycieczkę szkolną. Zajęcia odbywają się poza murami szkoły, w formie wyjścia do pobliskiego niemagicznego miasta Adams. Każde zajęcia poprzedzone są krótkim wykładem, będącym instruktażem do wycieczki, tzn. określeniem celu i zadań, jakie uczniowie mają wykonać w miasteczku. Ma to pomóc uczniom poznać świat niemagiczny w praktyce i sprawdzić ich umiejętności asymilacji. Zajęcia odbywają się rzadziej, niż w innych klubach. |
Członkowie |
Darren Grimsditch |
Koło gier magicznych
Opiekun |
|
Przewodniczący |
|
Opis |
Klub koncentruje się na rozwijaniu myślenia logicznego i krzewieniu zdrowej rywalizacji między uczniami. Zajęcia odbywają się zarówno w klasie, jak i w cieplejsze dni w ogrodach Ilvermorny, gdzie uczniowie na świeżym powietrzu grają w gargulki (odpowiednik niemagicznych kulek) lub szachy czarodziejów. W wersji czarodziejskiej gargulków kamyki atakują gracza śmierdzącym płynem przy stracie punktu. W wersji magicznej szachów, figury są zaczarowane, same się poruszają, wchodzą w interakcje z innymi pionkami na planszy, mogą również doradzać graczowi. W trakcie roku szkolnego odbywa się również Turniej Gargulkowy i Turniej Szachowy, których zwycięzcy otrzymują po 100 punktów dla domu i wstęp do łaźni prefektów na cały przyszły semestr. |
Członkowie |
|
GRUPA TEATRALNA
Opiekun |
|
Przewodniczący |
|
Opis |
Koło to nastawione jest na rozwijanie dobrej praktyki aktorskiej, od połowy wiosennego semestru uczniowie przygotowują się również do Wielkiego Spektaklu, gdzie nie tylko mogą pochwalić się umiejętnościami gry aktorskiej, ale również magicznymi. Wielki Spektakl to bowiem przedstawienie teatralne w okresie przedświątecznym, w trakcie którego uczniowie odgrywają scenariusz wybranego przez siebie motywu (co roku inny) i uzupełniają go magicznymi efektami specjalnymi, takimi jak iluminacje, transfiguracje, rozbłyski światła, lewitowanie i inne, w zależności od zdolności członków grupy. |
Członkowie |
Genevieve Lefevre |
KWIETNY CHÓR
Opiekun |
Ayana Okoro |
Przewodniczący |
|
Opis |
Szkolny chór, który przyjmuje w swoje szeregi uczniów uzdolnionych muzycznie. Warunkiem są również zdolności z zaklęć opanowane minimum w stopniu zadowalającym. Standardową strategią chóru jest budowanie piętrzących się dźwięków, a więc pierwsze śpiewane wersy są zawsze najskromniejsze, a każde kolejne wprowadzają nowe elementy i przełamania dźwięków. Ze względu na to, grupa nosi nazwę Kwietny Chór, bo muzyka rozwija się podobnie do pąków kwiatów - w trakcie piosenki narasta, jest głębsza, pełniejsza. Zwieńczeniem utworu są magiczne zaklęcia, rzucane przez kilku uczniów, które budują za chórem bujną, piękną ścianę kwiatów lub roślinności. Uczniowie na zajęciach pracują nad śpiwem i nad tym, by kompozycja była ciekawa i oryginalna. W ciągu roku natomiast członkowie chóru biorą udział w uroczystościach szkolnych, takich jak rozpoczęcie roku, bale, a także czasem, w porozumieniu z Grupą Teatralną i za ich prośbą, wspierają ją swoim śpiewem. |
Członkowie |
|