Ilvermorny

Lokalizacja Góra Greylock (Massachusetts), USA
Założyciele Izolda Sayre, James Steward, Webster Boot, Chadwick Boot
Domy Gromoptak, Pukwudgie, Rogaty Wąż i Wampus
Wartości szkoły otwartość, tolerancja, determinacja

Szkoła Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny to północnoamerykańska placówka położona na Górze Greylock w stanie Massachusetts i otoczona Przyczajonym Lasem, który swoją nazwę wziął od niebezpiecznych, magicznych stworzeń (Przyczajaczy), grasujących od wieków na tych terenach. Ukształtowanie terenu i strome wzniesienia utrudniają dojście do szkoły z dowolnej strony. Jedyna przejezdna droga prowadząca do zamku to kręta ścieżka wychodząca z magicznego miasteczka Caldwell u zbocza góry. W pobliżu – oddalone o parę kilometrów od Góry Greylock – znajduje się również mugolskie miasteczko Adams.

Ilvermorny jest ściśle chronione przed wkroczeniem niemagów oraz przed zagrożeniem ze strony potencjalnych wrogów i niebezpiecznych zwierząt za pomocą potężcnych zaklęć. Ich działanie manifestuje się przez otaczającą zamek mgłę.




HISTORIA SZKOŁY W PIGUŁCE

Szkoła została założona w XVII wieku przez Izoldę Sayre, czarownicę czystej krwi, oraz jej męża i wytwórcę różdżek, Jamesa Stewarda z rodziny niemagicznej, którzy przybyli na kontynent amerykański z Irlandii wraz z pierwszymi osadnikami w 1620 roku. Ilvermorny z początku było małym kamiennym domem, w którym małżeństwo planowało rozwijać zdolności magiczne u przygarniętych przez siebie sierot, Chadwicka i Webstera Bootów. Niedługo później do szkoły dołączyły nowe uczennice z rdzennych plemion, zamieszkujące okolicę, a z biegiem lat szkoła rozrosła się, zyskując renomę i popularność.

Więcej o historii szkoły: Fandom HP



DOMY ILVERMORNY

Nazwy domów zaciągnięte są od ulubionych stworzeń magicznych, wybranych przez założycieli: Rogaty Wąż (Izolda), Wampus (Webster), Gromoptak (Chadwick) i Pukwudgie (James). Jednocześnie nawiązują do północnoamerykańskich tradycji magicznych i folkloru.

Mówi się, że Domy reprezentują całość czarodzieja i określają jego największy atut:
  • Umysł – Rogaty Wąż
  • Ciało – Wampus
  • Serce – Pukwudgie
  • Dusza – Gromoptak

Inni twierdzą, że Domy mają swoich ulubieńców:
  • Rogaty Wąż faworyzuje uczonych, a także stawia na wiedzę i inteligencję
  • Wampus ceni odwagę i fizyczność, liczy się dla niego również siła woli i autorytetu
  • Pukwudgie kładzie nacisk na emocje i empatię, hołduje artystom i uzdrowicielom
  • Gromoptak dobrze rozumie poszukiwaczy przygód, docenia ich energię i pasję


SZATY SZKOLNE

Szaty szkolne Ilvermorny kolorami nawiązują do założycieli domu. Niebieski (współcześnie granatowy), ponieważ był ulubionym kolorem Izoldy, która jako dziecko chciała należeć do Ravenclawu. Żurawina na cześć zamiłowania Jamesa do ciasta żurawinowego.

Wygląd mundurka zmieniał się na przestrzeni lat. Aktualnie wersja standardowa, szkolna, to ciemnoniebieskie marynarki z żurawinowymi lamówkami przy połach oraz tego samego koloru poszetka w kieszonce męskiej (zdjęcie po lewej), a u kobiet materiałowy kwiatek ze złotym guziczkiem (jak na zdjęciu po prawej na rękawach). Pod marynarkami kryją się kamizelki w kolorze marynarek. Gdy jest ciepło, uczniowie rezygnują z marynarek i kamizelek. Dziewczęta jako odzież dolną zakładają do mundurka spódnice lub spodnie z wysokim stanem w kratę, chłopcy noszą natomiast spodnie o klasycznym fasonie, również z kraciastym wzorem.

Jako odzież wierzchnią i zimową uczniowie zakładają zamiast kamizelek cieplejsze swetry w czarnym kolorze z czerwonym wykończeniem na rękawie u chłopców (jak w marynarce), a z kwiatkiem ozdobnym na rękawach u kobiet. Szata jest magicznie udoskonalona, by mimo względnie lekkiego materiału zachowywać ciepło, ma rękawy 3/4 (przyozdobione haftem), dzięki czemu nie plącze się z rękawami swetra, ani nie przeszkadza w operowaniu różdżką.

Jako obowiązkowy element mundurka uczniowie zakładają złotą broszę w kształcie węzła gordyjskiego. Niektórzy przypinają ją do krawata/pod szyję, inni na poły marynarki itp., zasada jest taka, by broszka była w widocznym miejscu. Jest to element pozostający symbolem i pamiątką po broszce, którą Izolda znalazła w ruinach oryginalnego domku Ilvermorny. Dla rozróżnienia domów, każdy uczeń na broszce na środkowej jej części ma wyryty symbol z wizerunkiem domu (Wampus, Pukwudgie, Rogaty Wąż lub Gromoptak).


AI Generated (Gencraft). Wersja letnia męska i wersja zimowa z szatą, damska.


MASKOTKA SZKOŁY

Charakterystycznym sprzymierzeńcem i jednocześnie atrakcją szkoły jest Gromoptak Orisza (samica). Na co dzień zamieszkuje ona dolinę w pobliżu Góry Greylock, ale w okresach chłodniejszych zim można spotkać ją w Ogrodach Ilvermorny, które otoczone specjalną magią, gwarantują optymalne warunki pogodowe każdemu przybyłemu.

Uczniów Ilvermorny uprasza się o nie zaczepianie jej, jako że jedyną osobą, której się słucha jest stary Pukwudgie William. Pozostałych Orisza traktuje z dystansem, a czasem, prowokowana, potrafi posłać w stronę natrętnego intruza wiązki prądu. Są one na tyle wyraźne, by zabolały, ale nie na tyle, by trwale uszkodziły.

W trakcie trwania Balu Wiosennego Orisza, w ramach podziękowania za udostępnienie jej miejsca ochrony zimą, od lat urządza dla uczniów pokaz wyładowań elektrycznych nad Stawem Gromotnym, co manifestuje się jako jasne pręgi i kolorowe światła, często podkręcone przez dyrekcję magicznymi iluminacjami, by stworzyć wyjątkowy klimat, przypominający połączenie burzy i zorzy polarnej. Pokaz ten odbywa się za zgodą wszelkich urzędów magicznych.
© Szablon stworzony przez LeChat dla Ilvermorny Castle · Technologia: blogger · Obowiązujący kanon na blogu: HP