Podstawowe informacje o szkole, takie jak historia szkoły, informacje o domach, mundurkach itp. znajdują się w zakładce Opis szkoły. Poniższa zakładka prezentuje lokalizacje w zamku i w ogrodzie. Mapa jest umowna, nie trzeba brać dosłownie ułożenia mebli z mapy itp. Zakładka istnieje po to, aby pomóc Graczom zorientować się w położeniu poszczególnych pomieszczeń. Opisy, takie jak sale lekcyjne, korytarze itp. zostawiamy wolności i kreatywności graczy. Jedyne lokalizacje opisane przez administrację to dormitoria (opis ogólny) i charakterystyczne pokoje/elementy, które można wykorzystać jako inspiracja do wątku.
*Aby powiększyć mapę do maksymalnego rozmiaru wejdź w obrazek przez link (linki zamieszczone poniżej), a następnie po przeniesieniu na stronę Imgur.com kliknij prawy klawisz myszy i
Otwórz grafikę w nowej karcie. Linki do zdjęć:
pierwsze,
drugie.
Ogrody Ilvermorny
Fontanna Mopsusa |
Swoją nazwę wzięła od starożytnego jasnowidza z Grecji. Mawia się, że wzmacnia wszelkie talenty i genetyki. Niektórzy uczniowie biorą to zbyt dosłownie i siadają na jej krawędzi, gdy uczą się do egzaminów, wierząc, że pomoże im to osiągnąć pozytywny wynik. |
Kartusz herbowy Ilvermorny |
Ozdobne obramowanie tarczy herbowej wykonane z kamienia, upamiętniające dzień założenia szkoły, otoczone trzema ławeczkami.
|
Mauzoleum Jamesa i Izoldy |
Umieszczone na jednej z kondygnacji ogrodów, okazałe grobowce założycieli ze zdobieniami przedstawiającymi symboliczną historię rodu Stewardów (u Jamesa) i Sayre (u Izoldy). Co roku w rocznicę śmierci Izoldy, pukwudgie William kładzie na jej grobie kwiaty mayflower. |
Pergola ze studnią |
Częste miejsce odpoczynku uczniów ze względu na dużą ilość cienia, padającą od gęstych, kwiecistych pergoli otaczających ściany wejścia do skwerku. Pośrodku tej przestrzeni znajduje się studnia. Nie posiada żadnych magicznych właściwości, ale stanowi źródło ochłodzenia. |
Pomnik Bootów |
Kamienny pomnik upamiętniający Chadwicka i Webstera (współzałożycieli domów Ilvermorny), otoczony trzema ławeczkami. Zaciszne miejsce, dobre do czytania książki i nauki. |
Staw Gromotny |
Obszerny zalew, utworzony przez architekta ogrodów. Wiosną w trakcie balu odbywa się tu pokaz z udziałem Oriszy – ptaka gromotnego (więcej o tym w zakładce Tradycje i obchody), skąd staw wziął swoją nazwę. Zimą natomiast staw zaklęty jest w lodowisko, umożliwiając uczniom dodatkową rozrywkę. |
Trzy dzwonnice |
Nie mają magicznych właściwości, ale są rozmieszczone po trzech stronach ogrodów i umożliwiają alarmowanie uczniów o niebezpieczeństwie, w razie, gdyby np. przez barierę ochronną przebiło się stworzenie magiczne. Nieużywane od lat.
|
Zaklęte Oczko Czary Mary |
Nazwa nawiązuje do baśni Barda Beedle'a. Uważać na nią powinni animagowie, bowiem po dotknięciu wody, transfigurują w postać zwierzęcą wbrew swojej woli, lub jeśli już są w postaci zwierzęcej, wracają do postaci ludzkiej.
|
ZAMEK: POZIOM 1
Hol chwały |
Jest to krótki korytarz z oszklonymi i magicznie rozświetlonymi gablotami, ustawionymi centralnie na środku holu. Gabloty przyozdobione są kryształowymi elementami, dzięki czemu przechodząc przez pomieszczenie, ma się wrażenie, że światło migocze i przesuwa się. To tutaj przechowywano nagrody i wizerunki zasłiużonych graczy Quidditcha i Quodpota. Pomieszczenie ponoć otwarte jest również nocą. |
Pomnik Izoldy i Jamesa |
Monumentalne pomniki przed bramą wjazdową, upamiętniające założycieli szkoły.
|
Węzeł gordyjski i Rzeżby Przydziału Ilvermorny |
Węzeł wykuty jest w kamiennej posadzce dziedzińca dolnego, a rzeżby wykonane zostały z drewna i przedstawiają wizerunki czterech stworzeń magicznych, symbolizujących domy Ilvermorny: Gromoptak, Pukwudgie, Rogaty Wąż i Wampus. |
ZAMEK: POZIOM 2
Drzewo Wężowe |
Pokaźne drzewo stojące na dziedzińcu górnym, którego liście mają magiczne właściwości lecznicze. Wyrosło z zakopanej różdżki Izoldy, należącej kiedyś do Salazara Slytherina. |
Kominek (sieć Fiuu) |
Działa wyłącznie w dzień rozpoczęcia szkoły na specjalne zaproszenie. Więcej informacji w zakładce Tradycje i obchody. |
Pomnik Mayflower |
Pomnik upamiętniający statek, na którym w 1620 roku do Ameryki Północnej przypłynęli purytańscy osadnicy, a wraz z nimi grupa magów. |
Pomnik Wikinga |
Pomnik nieznanego wikinga, upamiętniający pierwsze podróże wikińskie do Ameryki Północnej i Kanady, wraz z którymi napłynęli również magowie. |
Pokój Wspólny (Wampus) |
Obszerny pokój zdobiony ognistymi elementami, między innymi ścianami ognia, pochodniami i kamieniami. Meble wykonane z ciemnej wiśni, a kolory dominujące w wystroju to pomarańcz i czerwień. Ogniste elementy zaklęto w taki sposób, by nie parzyły uczniów. W Pokoju Wspólnym znajdują się również dwa majestatyczne kominki (większy i mniejszy), rozświetlające przestrzeń i ocieplające wystrój. Na środku umieszczono małą saunę, wysadzaną od wewnątrz magicznymi, parującymi kamieniami wulkanicznymi. Uczniowie zwykle dzielą się dostępem do sauny, więc w efekcie jedna osoba korzysta z niej rzadko w ciągu roku. Arras z herbem Wampusa znajduje się nad mniejszym z kominków.
*Aby dojść do dormitoriów, uczniowie muszą wyjść z pokoju i przejść kawałek korytarzem. Dormitoria są podzielone na męskie i żeńskie oraz powiększane za pomocą zaklęcia Capacious extremis. W Dormitoriach znajdują się łóżka (po 2-3 na jedną strefę) oraz osobna strefa z łazienkami. |
ZAMEK: POZIOM 3
Pokój Luster |
Jest to niewielkich rozmiarów pokój umiejscowiony na 3 poziomie, przez który należy przejść, aby dostać się na drugi lub czwarty poziom. Pokój czasem wymaga dodatkowej uwagi uczniów, potrafi ustawić lustra w labirynt i nie przepuści ucznia, jeśli ten nie spojrzy w przynajmniej jedno lustro. Każde lustro pokazuje jeden mały sekret osoby w nie patrzącej, dlatego niektórzy uczniowie, będąc w towarzystwie, wolą nadrabiać drogę i np. przechodzić między piętrami za pomocą schodów na Sowiarnię. |
Pokój Wspólny (Pukwudgie) |
Obszerny pokój zdobiony leśnymi elementami, między innymi bujnymi krzewami i ścianami roślinności oraz obszarami zieleni. Meble wykonane są z drewna orzechowego. Dominujący kolor wystroju to zieleń i żółć. W Pokoju Wspólnym na środku znajduje się pokaźne drzewo, oblegane przez nieme Memrotki. Uczniowie wyższych klas wiedzą już, że warto żyć z nimi w komitywie, nie raz pomagają bowiem przekazać listy do sowiarni bez konieczności wychodzenia z Pokoju Wspólnego, a nawet nielegalnie przekazywać pocztę między uczniami w godzinach ciszy nocnej. Arras z herbem Pukwudgie znajduje się na prawej ścianie zaraz za wejściem.
*Aby dojść do dormitoriów, uczniowie muszą wyjść z pokoju i przejść kawałek korytarzem. Dormitoria są podzielone na męskie i żeńskie oraz powiększane za pomocą zaklęcia Capacious extremis. W Dormitoriach znajdują się łóżka (po 2-3 na jedną strefę) oraz osobna strefa z łazienkami. |
Ruchomy Pokój Zakochanych |
Najczęściej wejście do niego znajduje się na trzecim poziomie, rzadziej na innych. To magicznie zaklęty pokój, który pojawia się i znika, nie ma więc stałego wejścia. Jest podstępny, ponieważ pokazuje się tylko tym osobom, między którymi iskrzą silniejsze uczucia, nawet jeśli są skrywane. W środku ustrojony w sposób romantyczny lub komfortowy, odpowiadający wystrojem osobom, które (umyślnie lub nie) go aktywowały. |
Sala Pojedynków |
Nieprzypadkowo umiejscowiona obok klasy obrony magicznej. Uczniowie często szkolą się w ramach zajęć z pojedynkowania. Sala składa się z eleganckiego dywanu wyłożonego na środku pomieszczenia i wyznaczającego przestrzeń pojedynku oraz z krzesełek dla obserwujących, porozstawionych pod ścianami.
|
Tribus Praetorium |
Nazwa to łac. aula plemienna; hala umieszczona między Pokojem Wspólnym Pukwudgie, a holem ze zbrojownią, poświęcona historii i tradycjom plemion magicznych. Wypełniona m.in. dekoracjami: obrazami i arrasami, a także biżuterią niemagów i magów, schowaną w gablotkach przyściennnych, charakterystyczną dla plemion. |
ZAMEK: POZIOM 4
Pokój Wspólny (Gromoptak) |
Obszerny pokój utrzymany w burzowym wystroju z zawisłymi w pokoju magicznymi chmurami. Przy ścianach sączy się z nich deszcz zmieszany z małymi rozbłyskami, które można zablokować zaklęciem Nox, gdy wadzą np. w nauce. Meble wykonano z jasnego jesionu. Pokój utrzymany jest w kolorze złota i granatu. Na środku pomieszczenia znajduje się szklana klatka, która pokazuje aktualną pogodę na zewnątrz. Arras z herbem Gromoptaka jest zawieszony pod chmurami w centralnej części pomieszczenia. Pokój Wspólny ma również wyjście na obszerny i pięknie zdobiony balkon.
*Aby dojść do dormitoriów, uczniowie muszą wyjść z pokoju i przejść kawałek korytarzem. Dormitoria są podzielone na męskie i żeńskie oraz powiększane za pomocą zaklęcia Capacious extremis. W Dormitoriach znajdują się łóżka (po 2-3 na jedną strefę) oraz osobna strefa z łazienkami. |
Gabloty Absolwentów |
W tym holu znajdują się obrazy z najbardziej zasłużonymi absolwentami. W tym także wszelkie trofea, puchary, tarcze, statuetki i nagrody za zasługi, które zebrali absolwenci Ilvermorny i postanowili przekazać je szkole.
|
ZAMEK: POZIOM 5
Pokój Wspólny (Rogaty Wąż) |
W przeciwieństwie do pozostałych domów, Pokój Wspólny jest mniejszy, za to wyposażony w osobistą, małą łaźnię, tj. składa się z gorącego źródła oraz basenu z zimną wodą. Łaźnia prowadzi również na mały balkon pokryty mchem. W kątach Pokoju Wspólnego znajdują się również dwa mniejsze baseny. Uczniowie zwykle dzielą się dostępem do łaźni i basenów, więc w efekcie jedna osoba korzysta z nich rzadko w ciągu roku. Cały wystrój utrzymany jest w wodnym klimacie, z rozwieszonymi na ścianach mieniącymi się rozgwiazdami i serpentynami wodnymi. Meble wykonane są z jasnego drewna dębowego, a dominujący kolor to błękit i niebieskie odcienie. Arras z herbem Rogatego Węża znajduje się zawieszony na ścianie na przeciwko wejścia.
*Aby dojść do dormitoriów, uczniowie muszą wyjść z pokoju i przejść przez pokoje przechodnie. Dormitoria są podzielone na męskie i żeńskie oraz powiększane za pomocą zaklęcia Capacious extremis. W Dormitoriach znajdują się łóżka (po 2-3 na jedną strefę) oraz osobna strefa ze standardowymi łazienkami. |
DOBUDÓWKA PRZY ZAMKU
Grota Solna |
W przeciwieństwie do łaźni, dostępna jest dla każdego ucznia i personelu Ilvermorny. Wyłożona blokami soli i ziołami magicznymi, ma właściwości relaksujące, odprężające i prozdrowotne. |
Łaźnie |
Znajdują się na pierwszym poziomie. Dostęp do nich mają wyłącznie uprzywilejowane osoby. Łaźnie składają się z gorących źródeł oraz wypełnionego po brzegi wodą obszernego basenu z mnogością olejków wonnych do wyboru i możliwością wpuszczenia w basen piany. Aby wejść do łaźni, należy mieć przy sobie Kamień Księżycowy z odpowiednio wyrytym na nim symbolem. Kamień wręczany jest wszystkim uprawnionym. Łaźnie wystrojem przypominają Łazienkę Prefektów w stylu hogwarckim. |
Pomnik Adrosa Niezwyciężonego |
Pomnik upamiętniający greckiego maga o potężnych umiejętnościach, który potrafił np. wyczarować patronusa wielkości olbrzyma bez użycia róźdżki. |